Lucia

Hej!
Vilken mysig lucia dag jag haft.
Gick upp kl sju imorse och gick ut en kortis med vovven i pyjamas innan jag kröp ner under täcket i soffan och kollade på luciafirande! 
Med både vovven och katten i soffan som mös och  med lite tända ljus omkring oss. det var en supermysig start på dagen, efter det flyttade jag tillbaka till sängen och sov ett par timmar till innan det var dags för långpromenad med vovven, lunch och göra sig ordning inför jobbet. 
Stod och skrapade rutor i en evighet på bilen och förbannade mig över att jag glömt sätta på mig vantar (Men var för lat för att låsa upp dörren och hämta ett par) och sedan när jag väl sätter mig i bilen och ska åka till jobbet, lite halvt sen som vanligt så startar inte bilen!
Så jag fick spring/gå till  jobbet i en rasande fart, var alldeldes varm, rödrosig och anfådd när jag kom fram, endast 4min försent!
Så kan det gå ibland. 
 
I em kom mamma och pappa hem igen så nu är det fullt hus. Dem var bara borta över natten men jag tycker det är lika mysigt varje gång när det är jag och djuren, det blir något speciellt. 
Igår kväll efter jobbet så lyxade jag till och gjorde plankstek till mig själv sedan bölev det lite choklad tillsammans med en film som gick på tvn.  Myskväll, och så blir både vovven  och kissen extra mysiga när vi är ensama hemma, så det blev gos för hela slanten innan läggdags, då vi alla kryper upp i mittt rum och sover tillsammans :)
 
Idag är det också exakt en månad kvar innan jag reser iväg,har skickat iväg min visum ansökan till Nya zeeland idag, samt bokat hostel till dem 5 första nätterna i Auckland. Tanken är att utforska Auckland dem dagarna och sedan dra vidare på nya äventyr, var eller hur vet jag inte utan jag gör som jag känner för!
Men det känns bra att veta att man iaf har någonstans att bo dem första dagarna och innan man lärt känna landet något mer iallafall, det ska bli spännande!
 
Har hunnit med riktigt mycket idag faktiskt och det känns skönt, nu är det visum för australien kvar att fixa samt att skriva packlista och påbörja inventering och se vad som behöver köpas in!
Nu ska jag dock sova, upp och jobba imorgon, har en ganska lång vecka framför mig så det gäller att jag spar på dem krafter jag har, och se fram emot en ledig helg nästa helg!
Hare gött, kram<3